Cele szkolenia
- Zapoznanie z całym procesem oceny rocznej pracowników, od wprowadzenia do tematyki poprzez wdrażanie na kolejnych szczeblach, aspekty prawne związane z oceną pracowników, przygotowanie do oceny kierowników, do ewolucji systemu ocen
Program szkolenia
- Wprowadzenie do tematyki – rola systemów ocen
- Po co oceniamy – przykłady rozwiązań rynkowych i praktyki na przestrzeni ostatnich lat
- Czy powinien to być system ocen
- Kontekst oceny – dlaczego nie jest to łatwe
- Prawne aspekty związane z oceną pracowników
- Jak przekonać podwładnych
- Funkcje i cele oceny – (główne obszary)
- Korzyści z oceny
- „Mapa korzyści” – czyli zastosowanie ocen w zarządzaniu
- Zagrożenia związane z ocenianiem pracowników
- Podstawowe zasady związane z oceną i ich przełożenie na praktykę
- Znaczenie przygotowanych w organizacji narzędzi w ocenianiu i rozwoju pracowników (formularze/arkusze itp.)
- Znaczenie rozmowy oceniającej
- Przygotowanie kadry kierowniczej
- Przykłady działających systemów ocen w organizacjach
- Ewolucja systemu ocen – przykład