Cele szkolenia
Nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności ułatwiających rozwiązywanie najczęstszych problemów na stanowiskach kierowniczych, takich jak:
- Podstawowe umiejętności rozwiązywania konfliktów – mediacje pracownicze
- Zarządzanie emocjami w sytuacjach kryzysowych
- Nabycie wiedzy na temat jak zauważać i efektywnie wykorzystywać konflikty
- Docieranie do potrzeb i obaw pracowników
- Radzenie sobie ze stresem
- Przeprowadzenie analizy dotychczasowego stylu zarządzania oraz wypracowanie warunków optymalizujących pracę na stanowisku kierowniczym
Odbiorcy szkolenia
- Kadra menedżerska
Program szkolenia
- Sesja wprowadzająca – cele szkolenia, oczekiwania uczestników, kontrakt,
- Konflikt – problem, czy szansa dla menagera?
- Przyczyny powstania i zarządzanie skutkami konfliktu
- nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów –mediacje pracownicze,
- docieranie do potrzeb, obaw i korzyści pracowników związanych z konfliktem.
- Budowanie udanych i długotrwałych relacji interpersonalnych –czynniki wsparcia i zagrożenia,
- Rola i zarządzanie emocjami w konflikcie.
- Rola i zarządzanie emocjami w konflikcie,
- Podstawowe techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacji konfliktu,
- Test na style zarządzania konfliktem,
- Wyznaczenie Indywidualnej Strategii Budowania Potencjału – dokument podsumowujący planowane zmiany, zarówno w obszarze osobistym, jak i otoczenia stanowiska pracy.
Wymiar czasowy
16h – 2 dni szkoleniowe
Korzyści ze szkolenia
Uczestnicy będą potrafili:
- Diagnozować i umiejętnie wykorzystywać konflikty
- Rozwiązywać konflikty
- Zarządzać konfliktem