Projekt wydawniczy: Nowoczesna szkoła 2021/2022. Laboratoria przyszłości.

Projekt wydawniczy: Ukazała się kolejna edycja katalogu “Nowoczesna Szkoła”

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Cele szkolenia

  • Wzrost efektywności wdrażania zmian i zapewnienia ich trwałości poprzez stosowanie modelu Kottera oraz narzędzi wspierających implementację zmian
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej procesu zarządzania zmianą
  • Nabycie praktycznych umiejętności stosowania narzędzi menedżerskich takich, jak analiza pola sił, analiza osób mających wpływ na zmiany, mapa zależności w sytuacjach zawodowych

Odbiorcy szkolenia

  • Kadra zarządzająca, menedżerowie wyższego i średniego szczebla, właściciele firm, agenci zmian, specjaliści HR, liderzy zespołów, menedżerowie projektów, koordynatorzy

Program szkolenia

  1. OD MOJŻESZA DO KOTTERA – JAK BYĆ SKUTECZNYM NA KAŻDYM ETAPIE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ
    Menedżerowie często zdają sobie sprawę z wagi zarządzania zmianą dla sukcesu firmy, ale przebieg procesu zmian pozostawiają intuicji. Tak było od wieków. 3300 lat temu w starożytnym Egipcie…

    • Jak Mojżesz wyprowadził naród żydowski z Egiptu (studium przypadku),
    • Ośmioetapowy model zarządzania zmianą Kottera, czyli co zmieniło się w nauce o zarządzaniu po 3300 latach (prezentacja multimedialna),
    • Czynniki sukcesu w zarządzaniu zmianą (dyskusja moderowana),
    • Określenie gotowości do zmian z wykorzystaniem krzywej rozwoju Handy’ego,
  2. ZMIANY W FIRMIE „UNIWER” – SYMULACJA BIZNESOWA CHANGE MASTERS
    Podczas symulacji jej uczestnicy pełnią rolę Komitetów Zmian w jednym z działów firmy. Komitet jest odpowiedzialny za wprowadzenie w ciągu jednego roku zmian w ramach działu i firmy oraz osiągnięcie celów poprzez nauczenie pracowników działania w nowej sytuacji firmy. Cele procesu transformacji zostaną osiągnięte, gdy pracownicy i klienci zaczną odczuwać korzyści płynące ze zmian.
    W ramach symulacji należy przeprowadzić jak największą ilość pracowników przedsiębiorstwa przez cały proces zmian, używając takich zasobów, jakie są niezbędne do ich przeprowadzenia. Prowadzący symulację na bieżąco udziela uczestnikom informacji zwrotnych, komentujących każde z podjętych przez nich działań.
    Na zakończenie symulacji, po zaprezentowaniu ostatecznych rezultatów poszczególnych zespołów, prowadzący wraz z uczestnikami dyskutują przebieg rozgrywki, a następnie podsumowują nabyte w czasie symulacji umiejętności.
  3. OPTYMALIZACJA PLANU ZMIAN Z WYKORZYSTANIEM ANALIZY POLA SIŁ
    Zmiany wprowadzane w firmie mogą wywołać opór, ale mogą też spotkać się z poparciem części pracowników. Plan zmian można ulepszyć wykorzystując do tego celu analizę pola sił.

    • Analiza pola sił Lewina – narzędzie obrazujące „za i przeciw” (mini-wykład),
    • Analiza pola sił – krok po kroku,
    • Plan wdrożenia zmian w firmie Uniwer (analiza przypadku):
      • Siły sprzyjające zmianom,
      • Siły oporu,
      • Ocena szans powodzenia projektu zmian,
      • Optymalizacja planu,
  4. WAŻNE JEST NIE TYLKO „CO ZMIENIAĆ?”, ALE TEŻ „Z KIM?”
    Powodzenie wdrożenia zmian zależy między innymi od sformułowania koalicji liderów zdolnej wprowadzać zmiany i zdobycia poparcia dla planowanych zmian. Angażując właściwych ludzi do właściwych zadań lider zmian może zdecydować o powodzeniu procesu zmian… i o swojej karierze w firmie.
  5. Analiza osób mających wpływ na zmiany w firmie(case study):
    • Kto może pomóc, a kto zaszkodzić zmianom, kto jest neutralny,
  6. Narzędzia wspomagające analizę:
    • Matryca ważności osób i wynikające z niej sposoby postępowania,
    • Lista kontrolnych pytań,
    • Mapa wpływu (analiza sieci powiązań w firmie),
    • Wyzwania związane ze stosowaniem poznanych narzędzi (dyskusja moderowana).
  7. PODSUMOWANIE
    • Action Plan – co mogę zrobić w mojej firmie? (praca własna)

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy będą potrafili:

  • Poprawić jakość decyzji dot. podjęcia zmian w firmie i prawidłowo zaprojektować proces zmian
  • Zwiększyć poziom efektywności wdrażania zmian
  • Zapewnić trwałość wdrażanych zmian
  • Poprawić komunikację wewnętrzną w firmie, dzięki zmapowaniu kanałów komunikacji formalnej i nieformalnej
  • Przyspieszać zmiany oraz obniżyć ich koszty ludzkie i finansowe
SZKOLENIA O PODOBNEJ TEMATYCE:

WARTO PRZECZYTAĆ